برنامه های دهه فجر با رویکرد طرح ایران قوی اجرا می شوند 

برنامه های دهه فجر با رویکرد طرح ایران قوی اجرا می شوند 

تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
مجید خوبی زاده گفت: اکانون های مساجد ویژه برنامه های دهه فجر را با توجه به شرایط کرونایی منطقه خود به صورت حضوری با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی و یا مجازی برگزار می کنند و این ویژه برنامه ها با رویکرد طرح ملی ایران قوی اجرا می شوند.

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی مساجد علاوه بر مکانی برای انجام امور عبادی، پایگاهی برای انجام فعالیت های فرهنگی بر علیه رژیم ستم شاهی بودند و در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی کانون های فرهنگی هنری در دل مساجد راه اندازی شدند و با اجرای برنامه های مختلف زمینه جذب نوجوانان و جوانان را به مساجد را فراهم کرده اند.

 

منطقه جنوب کرمان متشکل از هفت شهرستان جنوبی و مستقل از شمال استان کرمان است و برنامه ها و فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد این منطقه تحت نظارت ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اجرا می شوند.


اکنون در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قریب ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در حوزه های فرهنگی، مذهبی و هنری فعالیت داشته و در مناسبت های ملی و مذهبی یکسری ویژه برنامه اجرا می کنند.


هر ساله کانون های مساجد منطقه در ایام الله دهه فجر یکسری ویژه برنامه اجرا می کنند و در ادامه مصاحبه تفصیلی خبرنگار خبرگزاری شبستان با «مجید خوبی زاده» مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان را در خصوص این ویژه برنامه ها می خوانیم.



ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در اجرای ویژه برنامه های بزرگداشت دهه فجر در سطح منطقه چه نقشی دارد؟


یکی از کارگروه های تخصصی ستاد دهه فجر، کارگروه تخصصی مساجد بوده که مسئولیت آن در جنوب کرمان بر عهده ستاد هماهنگی کانون های مساجد است.



این کارگروه تخصصی با هدف تبیین نقش مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و فراهم سازی زمینه حضور و مشارکت هر چه بیشتر مردم انقلابی، ائمه جمعه و جماعات، نمازگزاران، بچه های مسجدی و دست اندر کاران امور دینی و فرهنگی در امر برنامه ریزی و اجرای برنامه های دهه فجر تشکیل شده و در آستانه دهه فجر نیز با حضور اعضای آن نشست برنامه ریزی برگزار شد.



با توجه به شیوع کرونا ویژه برنامه های دهه فجر کانون های مساجد جنوب کرمان به چه صورت اجرا می شوند؟
 


کانون های مساجد ویژه برنامه های دهه فجر را با توجه به شرایط کرونایی منطقه خود به صورت حضوری با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی و یا مجازی برگزار می کنند، این ویژه برنامه ها که از امروز آغاز شده و تا ۲۲ بهمن ادامه دارند، با رویکرد طرح ملی ایران قوی برگزار می شوند و از آنجایی که ولادت حضرت زهرا (س) مقارن با ایام الله دهه فجر است بنابراین ویژه برنامه های این ایام در قالب فجر فاطمی اجرا می شوند.



چند عنوان برنامه برای اجرا در دهه فجر در نظر گرفته شده است؟ لطفا به اختصار نام ببرید:


۱۴ عنوان برنامه ویژه دهه فجر و ولادت حضرت زهرا (س) در نظر گرفته شده است که می توان به برگزاری سلسله نشست های انقلاب شناسی و فاطمه شناسی، برگزاری جشن های انقلاب و ولادت حضرت زهرا (س)، آذین بندی محلات و فضاسازی مساجد متناسب با این ایام، اجرای پویش هر خانه یک پرچم ایران اسلامی، برگزاری جشنواره داستان کوتاه یک جو همت، اجرای طرح کمک مومنانه، برپایی محافل انس با قرآن کریم، اجرای طرح سه شنبه های تکریم با محوریت تجلیل از خانواده های معظم شهدا و زنان و مردان نقش آفرین در پیروزی انقلاب اسلامی، اجرای طرح شنبه های کتاب با اولویت معرفی کتاب با موضوع انقلاب اسلامی، پخش سرودهای انقلابی از گلدسته های مساجد، راه اندازی کارناوال شادی با رعایت پروتکل های بهداشتی، راه اندازی ایستگاه های صلواتی و توزیع اقلام فرهنگی متناسب با این ایام و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی اشاره کرد.



هدف از اجرای ویژه برنامه های دهه فجر چیست؟



انتقال پیام و دستاوردهای انقلاب اسلامی به مردم مهم‌ترین هدف بزرگداشت یوم ‌الله دهه فجر است و ویژه برنامه های دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه با هدف بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تبیین اهداف انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام و نیز بزرگداشت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) اجرا می شوند.



سخن پایانی:


دهه فجر سرآغاز طلوع اسلام، خاستگاه ارزش هاى اسلامى، مقطع رهایى ملت ایران و بخشى از تاریخ ما است که گذشته را از آینده جدا ساخته است و این دهه در تاریخ ایران نقطه‏ اى تعیین‏ کننده و بى‏ مانند به شمار می رود و یکى از بهترین فرصت‏ ها برای زنده نگه داشتن و انتقال مفاهیم انقلاب اسلامى، بزرگداشت ایام الله دهه فجر است.


قطعا کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان از طریق تعامل و همکاری با ائمه جماعات مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج از فرصت پیش رو برای بزرگداشت هر چه بهتر چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و میلاد خجسته حضرت زهرا (س) بزرگ بانوی نمونه اسلام بهره می گیرند.

پایان پیام/ 586